ОТКРИЙ СЕБЕ СИ И СВЕТА

Самуел Финци във „Власт и съпротива” на Илия Троянов

18 юни 2018

Театърът Шаушпил Хановер и Дойчес Театер в Берлин вдъхнаха сценичен живот на романа на Илия Троянов „Власт и съпротива“.
Спектакълът ще гостува в София на 18 и 19 юни в Народния театър в рамките на фестивала „Световен театър в София“.
Илия Троянов –български писател в Австрия
Как преживяхте времето след Промяната, което романът описва?
Самуел Финци, български актьор в Германия: Проследих го от разстояние. Напуснах страната веднага след 1989 г. – не по политически причини, а заради тесногръдието и еснафството, които вече не можех да понасям. Те бяха свързани, разбира се, с начина, по който това общество беше живяло. По онова време бях ентусиазиран. Ново начало. Едва по-късно осъзнах какво в действителност се беше случило тогава.

Ваня Велкова. In memoriam:Светлин Русев

11 юни 2018

„Светлин Русев беляза своето време с таланта и творчеството си, които остават жалон в естетическата еволюция на родното изкуство.“ – Румен Радев, президент на България
„България загуби един от мъдреците си! Гениален артист, пред когото се прекланяше целият свят, той не остана в идеалния свят на изкуството. Светлин Русев беше един от малкото хора, които ръчкаха нашата съвест и не й даваха да заспи.“ – Бойко Борисов, премиер на България

Филип Зидаров. За Вагнер, за Пръстена на нибелунга, за художника

05 юни 2018

Софийската постановка на Пръстенът на нибелунга освен събитие в артистичния афиш на столицата, върнало обратно публиката в залата на операта, е постижение с голяма стойност за всички с творчески принос: на Пламен Карталов като режисьор-постановчик с редица изключително оригинални сценични решения
Когато преди пет години на сцената на Софийската опера и балет излезе цялата поставена от Пламен Карталов Вагнерова тетралогия Пръстенът на нибелунга, това беше не единствено жест на почит към 200-годишнината на великия „авангардист“ в областта на оперното изкуство на XIX век. Първото в България показване на четирите части на монументалния епос от нордическия легендариум на Рихард Вагнер се реализира едновременно както като част големите световни културни случвания, които у нас идат с голямо закъснение, така и като импозантно сценично събитие самò за себе си.